Критерії оцінювання
Зарубіжна література
Відбувається на всіх етапах навчальної діяльності
і спонукає учнів розмірковувати, робити узагальнення і висновки, аргументовано
висловлювати власні думки. Під час такого оцінювання обов’язковим має стати6
контроль за прочитанням кожним учнем програмових творів, визначення рівня
засвоєння їхнього змісту та вироблення вмінь і навичок їхнього аналізу й
інтерпретації , перевірка виконання усних і письмових робіт, виразне читання
художніх текстів.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з
української, світової та літератур національних меншин має здійснюватися за
такими вимогами:
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних
досягнень учнів |
І. Початковий |
1 |
Учень (учениця сприймає навчальний матеріал на
елементарному рівні, називає окремий літературний факт або явище. Може
називати автора, твір, період. |
|
2 |
Учень (учениця) сприймає навчальний матеріал на
елементарному рівні, називає окремі літературні факти або явища. Називає
головних героїв твору. |
|
3 |
Учень (учениця) сприймає навчальний матеріал,
відтворює окремий фрагмент твору (з допомогою вчителя). Знає героїв та
основну тему твору |
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) частково відтворює навчальний
матеріал на репродуктивному рівні, дає визначення літературного явища без
посилання на текст. Знає окремі епізоди з твору. |
|
5 |
Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал із
допомогою вчителя знаходить потрібні приклади у тексті літературного твору.
Коментує деякі події твору. |
|
6 |
Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал,
відтворює значну його частину з допомогою вчителя і самостійно знаходить
приклади у тексті. Може назвати риси характеру героїв. |
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками
аналізу літературного твору за поданим учителем зразком, наводить окремі
власні приклади на підтвердження певних суджень. Уміє скласти план відповіді
про героїв або події. |
|
8 |
Учень (учениця) володіє матеріалом, навичками
текстуального аналізу на рівні цілісно-комплексного уявлення про певне
літературне явище, під керівництвом учителя виправляє допущені помилки і
добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку. Уміє
характеризувати події, давати їм оцінку. |
|
9 |
Учень (учениця) володіє матеріалом, навичками
текстуального аналізу на рівні цілісно-комплексного уявлення про певне
літературне явище, під керівництвом учителя аналізує і виправляє допущені
помилки; добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або
висновку. Відповідь чітка, послідовна.
|
ІV. Високий |
10 |
Учень (учениця) добре володіє матеріалом та
навичками цілісно-комплексного аналізу художнього твору, самостійно оцінює
окремі літературні явища, знаходить і виправляє допущені помилки, працює із
різними джерелами інформації, систематизує дібраний матеріал. Добре знає зміст твору, коментує події. |
|
11 |
Учень (учениця)на високому рівні володіє
матеріалом, вміннями і навичками цілісно-комплексного аналізу художнього твору,
висловлює свої думки, самостійно оцінює явища культурного життя, аргументуючи
власну позицію щодо них, виявляє початкові творчі здібності. |
|
12 |
Учень (учениця) вільно володіє матерілом та
навичками цілісно-комплексного аналізу літературного твору, виявляє особливі
творчі здібності та здатність до оригінальних рішень щодо різноманітних
навчальних завдань, до використання набутих знань та вмінь у нестандартних
ситуаціях, має схильність до літературної творчості. |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти
І. Оцінювання письмових робіт (списування, зорово-слуховий диктант, слуховий диктант)
Бали |
Кількість помилок |
Примітка |
|
|
Нормативи передбачають можливість ураховувати поступ кожного учня в навчанні правопису, охайність оформлення роботи тощо... (наприклад, 5 балів ставиться за 9-10 помилок) |
1 |
19-20 і більше |
|
2 |
17-18 |
|
3 |
15-16 |
|
4 |
13-14 |
|
5 |
11-12 |
|
6 |
9-10 |
|
7 |
7-8 |
|
8 |
5-6 |
|
9 |
3-4 |
|
10 |
1+1 (негруба) |
|
11 |
1 |
|
12 |
0 |
|
ІІ. Говоріння
1. Діалог
1 бал одержують учні, які зуміли повторити запропонований матеріал;
2 бали одержують учні, які зуміли повторити запропонований матеріал і додати до нього одну репліку на кожного з учасників діалогу;
3 бали одержують учні, які зуміли повторити запропонований матеріал і додати до нього дві репліки на кожного з учасників діалогу;
4 бали одержують учні, які спираючись на певну кількість допоміжних матеріалів, що не являють собою закінчених фрагментів діалогу, склали - хоч і не дуже вправно – діалог, припустилися значної кількості помилок у мовному оформленні реплік; відхилились від теми, окремі репліки співрозмовника залишилися без відповідей; не склали вступної та підсумкової реплік;
5 балів отримують учні, які спираючись на певну кількість допоміжних матеріалів, що не являють собою закінчених фрагментів діалогу, склали діалог, припустилися помилок у мовному оформленні реплік; не відхилялись від теми; відсутня чи вступна чи підсумкова репліка;
6 балів отримують учні, які спираючись на певну кількість допоміжних матеріалів, що не являють собою закінчених фрагментів діалогу, склали діалог, не відхилилися від теми, припустилися помилок у мовному оформленні реплік;
7 балів одержують учні, які самостійно, в цілому вправно склали діалог; продемонстрували належну культуру спілкування; висловили, але не достатньо обґрунтували свої погляди на предмет що обговорюється; в окремих випадках використовували репліки, зміст яких не був тісно пов'язаний зі змістом висловлювання співрозмовника; припустилися помилок у структурі діалогу (відсутня вступна та підсумкова репліки) та мовному оформленні реплік;
8 балів одержують учні, які самостійно склали діалог на задану тему; висловили, але недостатньо обґрунтували свої погляди на предмет, що обговорюється; припустилися помилок у структурі діалогу та мовному оформленні реплік;
9 балів одержують учні, які самостійно вправно склали діалог; продемонстрували належну культуру спілкування; висловили та обґрунтували свої погляди на предмет, що обговорюється; не припустилися помилок у структурі діалогу та мовному оформленні реплік;
10-11-12 балів отримують учні, які самостійно склали діалог; продемонстрували високу культуру спілкування, вміння уважно і доброзичливо слухати співрозмовника, стисло формулювати свою думку, даючи можливість висловитися партнеру по діалогу; представили не лише свою думку, а й змогли зіставити різні погляди на той самий предмет, навести аргументи «за» і «проти» в їх обговоренні; побудували діалог, структура, мовне оформлення якого відповідають нормам.
Бали у межах 10-11-12 балів диференціюються не лише від змістового наповнення діалогу, дотримання правил спілкування, але і від якості мовного оформлення і вміння використовувати у своєму висловлюванні реплік відомих людей.
2. Усне монологічне мовлення ( переказ, твір)
1 бал одержують учні, які спираючись на значну кількість запропонованих учителем допоміжних матеріалів, будують лише окремі речення або переказують окремі фрагменти змісту, що не становлять зв’язного тексту; припускаються значної кількості помилок у мовному оформленні;
2 бали отримують учні, які, спираючись на значну кількість запропонованих учителем допоміжних матеріалів, будують окремі фрагменти змісту, що не становлять зв’язного тексту; припускають помилки у мовному оформленні;
3 бали отримують учні, які, спираючись на значну кількість запропонованих учителем допоміжних матеріалів, стисло будують окремі фрагменти змісту, що визначається певною зв’язністю висловлювання, припускають незначні помилки у мовному оформленні;
4 бали отримують учні, які, спираючись на допоміжні матеріали, будують текст, який відзначається певною зв’язністю, але збідненим змістом, непропорційністю частин, недостатньо вправним слововживанням, наявністю помилок у мовному оформленні;
5 балів отримують учні, які, спираючись на допоміжні матеріали, будують текст, який відзначається певною зв’язністю та змістом, виокремлюються пропорційні частини мовного висловлювання; вміє підібрати слова та вирази для монологу, але допускається наявність помилок у мовному оформленні;
6 балів отримують учні, які, спираючись на допоміжні матеріали, будують текст, який відзначається певною зв’язністю та змістом, частини мовного висловлювання – пропорційні, але збіднені змістом; наявністю помилок у мовному оформленні;
7 балів одержують учні, які з опорою на допоміжні матеріали досить вправно будують текст, але припускаються окремих відхилень від теми, певних недоліків у структурі висловлювання, у співвідношенні основної та другорядної інформації; переказуючи, вони виявляють розуміння авторської позиції, але не коментують її; будуючи твір, висловлюють, але недостатньо аргументують свій погляд на предмет мовлення; припускаються окремих помилок у мовному оформленні;
8 балів одержують ті учні, які з опорою на допоміжні матеріали досить вправно будують текст, але припускаються окремих відхилень від теми, допускають недоліки у структурі висловлювання, переказуючи, виявляють розуміння авторської позиції, але не коментують її; будуючи твір недостатньо аргументують свій погляд на предмет мовлення; припускаються окремих помилок у мовному оформленні;
9 балів одержують ті учні, які з опорою на допоміжні матеріали вправно будують текст, не припускаються окремих відхилень від теми, не допускають недоліків у структурі висловлювання; переказуючи, виявляють розуміння авторської позиції та намагаються коментувати її; будуючи твір аргументують свій погляд на предмет мовлення; припускаються окремих помилок у мовному оформленні;
10-11-12 балів одержують учні, які вправно будують текст; висловлюють і аргументують свою думку; вміють зіставити різні погляди на той самий предмет, оцінити аргументи на їх доведення, обрати один із них; окрім того, вміють пристосувати висловлювання до особливостей тієї чи іншої мовленнєвої ситуації, комунікативного завдання; припускаються незначних помилок у мовному оформленні.
Бали у межах 10-11-12 балів диференціюються залежно від змістового наповнення висловлювання, комунікативної спрямованості, якості його мовного оформлення.
ІІІ. Письмові перекази та твори.
Бали |
Кількість помилок |
Кількість помилок |
|
Орфографічних, пунктуаційних |
Лексичних, морфологічних, синтаксичних |
1 |
19-20 і більше |
11 |
2 |
17-18 |
11 |
3 |
15-16 |
10 |
4 |
13-14 |
9 |
5 |
11-12 |
9 |
6 |
9-10 |
8 |
7 |
7-8 |
7 |
8 |
5-6 |
6 |
9 |
3-4 |
5 |
10 |
1+1 (негруба) |
4 |
11 |
1 |
3 |
12 |
0 |
1-2 |
ІV. Читання
Швидкість читання
5 балів |
70 слів за 1 хв. |
6 балів |
80 слів за 1 хв. |
7 балів |
90 слів за 1 хв. |
8 балів |
100 слів за 1 хв. |
9 балів |
100 слів за 1 хв. |
1 бал одержують учні, які читають зі швидкістю нижче норми, читають по складах, які зовсім не членують текст на речення, пропускають слова, заміняють звуки та склади.
2 бали одержують учні, які читають по складах зі швидкістю нижче норми, не зовсім членують текст на речення, припускаються значної кількості помилок у читанні слів ( пропуск, перестановка, заміна звуків та складів, порушують вимоги до вимови слів (дикція, орфоепічні норми).
3 бали одержують учні, які читають зі швидкістю нижче норми, не зовсім правильно членують текст на речення, інтонаційно не пов’язують між собою слова в речення, пропускають слова, склади, порушують вимоги до вимови слів.
4 бали одержують учні, які читають не досить плавно, поділяючи текст на речення, але допускають помилки в інтонуванні кінця речення, швидкість не відповідає нормам; є орфоепічні помилки, недоліки в дикції.
5 балів одержують учні, які поділяють текст на речення, але допускають помилки в інтонуванні кінця речення, швидкість не відповідає нормам; є орфоепічні помилки, недоліки в дикції, читання не досить плавне; допускають помилки в інтонуванні речень певної синтаксичної будови.
6 балів одержують учні, які читають плавно, але його швидкість не відповідає нормам; є орфоепічні помилки, недоліки в дикції.
7 балів одержують учні, які читають плавно, зі швидкістю, що відповідає нормам; належним чином інтонують речення різної синтаксичної будови, але не завжди логічно правильно поділяють речення на смислові відрізки; недостатньо вправно передають авторський задум та стильові особливості тексту; припускаються орфоепічних помилок, недоліків дикції.
8 балів одержують учні, що читають згідно норм, плавно, дотримуючись правильної інтонації, але недостатньо вправно передають авторський задум та стильові особливості тексту; не пристосовують читання до комунікативного завдання; не допускають орфоепічних помилок, недоліків дикції.
9 балів одержують учні, які читають плавно, зі швидкістю, що відповідає нормам; належним чином інтонують речення різної синтаксичної будови; логічно правильно поділяють речення на смислові відрізки, правильно передають авторський задум, стильові особливості тексту; не допускають орфоепічних помилок, недоліків дикції.
Немає коментарів:
Дописати коментар