Критерії оцінювання

 Критерії оцінювання

 Зарубіжна література 

Відбувається на всіх етапах навчальної діяльності і спонукає учнів розмірковувати, робити узагальнення і висновки, аргументовано висловлювати власні думки. Під час такого оцінювання обов’язковим має стати6 контроль за прочитанням кожним учнем програмових творів, визначення рівня засвоєння їхнього змісту та вироблення вмінь і навичок їхнього аналізу й інтерпретації , перевірка виконання усних і письмових робіт, виразне читання художніх текстів.

Оцінювання навчальних досягнень учнів з української, світової та літератур національних меншин має здійснюватися за такими вимогами:

Рівні навчальних досягнень

Бали

Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1

Учень (учениця сприймає навчальний матеріал на елементарному рівні, називає окремий літературний факт або явище. Може називати автора, твір, період.

 

2

Учень (учениця) сприймає навчальний матеріал на елементарному рівні, називає окремі літературні факти або явища. Називає головних героїв твору.

 

3

Учень (учениця) сприймає навчальний матеріал, відтворює окремий фрагмент твору (з допомогою вчителя). Знає героїв та основну тему твору

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) частково відтворює навчальний матеріал на репродуктивному рівні, дає визначення літературного явища без посилання на текст. Знає окремі епізоди з твору.

 

5

Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал із допомогою вчителя знаходить потрібні приклади у тексті літературного твору. Коментує деякі події твору.

 

6

Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал, відтворює значну його частину з допомогою вчителя і самостійно знаходить приклади у тексті. Може назвати риси характеру героїв.

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками аналізу літературного твору за поданим учителем зразком, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних суджень. Уміє скласти план відповіді про героїв або події.

 

 

 

8

Учень (учениця) володіє матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні цілісно-комплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом учителя виправляє допущені помилки і добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку. Уміє характеризувати події, давати їм оцінку.

 

9

Учень (учениця) володіє матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні цілісно-комплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом учителя аналізує і виправляє допущені помилки; добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку. Відповідь чітка, послідовна. 

ІV. Високий

10

Учень (учениця) добре володіє матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу художнього твору, самостійно оцінює окремі літературні явища, знаходить і виправляє допущені помилки, працює із різними джерелами інформації, систематизує дібраний матеріал. Добре  знає зміст твору, коментує події.

 

11

Учень (учениця)на високому рівні володіє матеріалом, вміннями і навичками цілісно-комплексного аналізу художнього твору, висловлює свої думки, самостійно оцінює явища культурного життя, аргументуючи власну позицію щодо них, виявляє початкові творчі здібності.

 

12

Учень (учениця) вільно володіє матерілом та навичками цілісно-комплексного аналізу літературного твору, виявляє особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень щодо різноманітних навчальних завдань, до використання набутих знань та вмінь у нестандартних ситуаціях, має схильність до літературної творчості.

  Російська мова та письмові види роботи 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти

І. Оцінювання письмових робіт (списування, зорово-слуховий диктант, слуховий диктант)

Бали

Кількість помилок

Примітка

 

 

Нормативи передбачають можливість

ураховувати поступ кожного учня в навчанні правопису, охайність оформлення роботи тощо... (наприклад, 5 балів ставиться за 9-10 помилок)

1

19-20 і більше

 

2

17-18

 

3

15-16

 

4

13-14

 

5

11-12

 

6

9-10

 

7

7-8

 

8

5-6

 

9

3-4

 

10

1+1 (негруба)

 

11

1

 

12

0

 

ІІ. Говоріння

1. Діалог

1 бал одержують учні, які зуміли повторити запропонований матеріал;

2 бали одержують учні, які зуміли повторити запропонований матеріал і додати до нього одну репліку на кожного з учасників діалогу;

3 бали  одержують учні, які зуміли повторити запропонований матеріал і додати до нього дві репліки на кожного з учасників діалогу;

4 бали одержують учні, які спираючись на певну кількість допоміжних матеріалів, що не являють собою закінчених фрагментів діалогу, склали - хоч і не дуже вправно – діалог, припустилися значної кількості помилок у мовному оформленні реплік; відхилились від теми, окремі репліки співрозмовника залишилися без відповідей; не склали вступної та підсумкової реплік;

5 балів отримують  учні, які спираючись на певну кількість допоміжних матеріалів, що не являють собою закінчених фрагментів діалогу, склали діалог, припустилися помилок у мовному оформленні реплік; не відхилялись від теми; відсутня чи вступна чи підсумкова репліка;

6 балів отримують  учні, які спираючись на певну кількість допоміжних матеріалів, що не являють собою закінчених фрагментів діалогу, склали діалог, не відхилилися від теми, припустилися помилок у мовному оформленні реплік;

7 балів одержують учні, які самостійно, в цілому вправно склали діалог; продемонстрували належну культуру спілкування; висловили, але не достатньо обґрунтували свої погляди на предмет що обговорюється; в окремих випадках використовували репліки, зміст яких не був тісно пов'язаний зі змістом висловлювання співрозмовника; припустилися помилок у структурі діалогу (відсутня вступна та підсумкова репліки) та мовному оформленні реплік;

8 балів одержують учні, які самостійно склали діалог на задану тему; висловили, але недостатньо обґрунтували свої погляди на предмет, що обговорюється; припустилися помилок у структурі діалогу та мовному оформленні реплік;

9 балів одержують учні, які самостійно вправно склали діалог; продемонстрували належну культуру спілкування; висловили та обґрунтували свої погляди на предмет, що обговорюється; не припустилися помилок у структурі діалогу та мовному оформленні реплік;

10-11-12 балів отримують учні, які самостійно склали діалог; продемонстрували високу культуру спілкування, вміння уважно і доброзичливо слухати співрозмовника, стисло формулювати свою думку, даючи можливість висловитися партнеру по діалогу; представили не лише свою думку, а й змогли зіставити різні погляди на той самий предмет, навести аргументи «за» і «проти» в їх обговоренні; побудували діалог, структура, мовне оформлення якого відповідають нормам.

            Бали у межах 10-11-12 балів диференціюються не лише від змістового наповнення діалогу, дотримання правил спілкування, але і від якості мовного оформлення і вміння використовувати у своєму висловлюванні реплік відомих людей.

 

 

2. Усне монологічне мовлення ( переказ, твір)

 1 бал одержують учні, які спираючись на значну кількість запропонованих учителем допоміжних матеріалів, будують лише окремі речення або переказують окремі фрагменти змісту, що не становлять зв’язного тексту; припускаються значної кількості помилок у мовному оформленні;

2 бали отримують учні, які, спираючись на значну кількість запропонованих учителем допоміжних матеріалів, будують окремі фрагменти змісту, що не становлять зв’язного тексту; припускають помилки у мовному оформленні;

3 бали отримують учні, які, спираючись на значну кількість запропонованих учителем допоміжних матеріалів, стисло будують окремі фрагменти змісту, що визначається певною зв’язністю висловлювання,  припускають незначні помилки у мовному оформленні;

4 бали отримують учні, які, спираючись на допоміжні матеріали, будують текст, який відзначається певною зв’язністю, але збідненим змістом, непропорційністю частин, недостатньо вправним слововживанням, наявністю помилок у мовному оформленні;

5  балів отримують учні, які, спираючись на допоміжні матеріали, будують текст, який відзначається певною зв’язністю та змістом, виокремлюються пропорційні частини мовного висловлювання; вміє підібрати слова та вирази для монологу, але допускається наявність помилок у мовному оформленні;

6 балів отримують учні, які, спираючись на допоміжні матеріали, будують текст, який відзначається певною зв’язністю та змістом, частини мовного висловлювання – пропорційні, але збіднені змістом; наявністю помилок у мовному оформленні;

7 балів одержують учні, які з опорою на допоміжні матеріали досить вправно будують текст, але припускаються окремих відхилень від теми, певних недоліків у структурі висловлювання, у співвідношенні основної та другорядної інформації; переказуючи, вони виявляють розуміння авторської позиції, але не коментують її; будуючи твір, висловлюють, але недостатньо аргументують свій погляд на предмет мовлення; припускаються окремих помилок у мовному оформленні;

8 балів одержують ті учні, які  з опорою на допоміжні матеріали досить вправно будують текст, але припускаються окремих відхилень від теми, допускають недоліки у структурі висловлювання, переказуючи,  виявляють розуміння авторської позиції, але не коментують її; будуючи твір недостатньо аргументують свій погляд на предмет мовлення; припускаються окремих помилок у мовному оформленні;

9 балів одержують ті учні, які  з опорою на допоміжні матеріали вправно будують текст, не припускаються окремих відхилень від теми, не допускають недоліків у структурі висловлювання; переказуючи,  виявляють розуміння авторської позиції та намагаються коментувати її; будуючи твір аргументують свій погляд на предмет мовлення; припускаються окремих помилок у мовному оформленні;

10-11-12 балів одержують учні, які вправно будують текст; висловлюють і аргументують свою думку; вміють зіставити різні погляди на той самий предмет, оцінити аргументи на їх доведення, обрати один із них; окрім того, вміють пристосувати висловлювання до особливостей тієї чи іншої мовленнєвої ситуації, комунікативного завдання; припускаються незначних помилок у мовному оформленні.

            Бали у межах 10-11-12 балів диференціюються залежно від змістового наповнення висловлювання, комунікативної спрямованості, якості його мовного оформлення.

ІІІ. Письмові перекази та твори.

Бали

Кількість помилок

Кількість помилок

 

Орфографічних, пунктуаційних

Лексичних, морфологічних, синтаксичних

1

19-20 і більше

11

2

17-18

11

3

15-16

10

4

13-14

9

5

11-12

9

6

9-10

8

7

7-8

7

8

5-6

6

9

3-4

5

10

1+1 (негруба) 

4

11

1

3

12

0

1-2

 

 

 

ІV. Читання

Швидкість читання

5 балів

70 слів за 1 хв.

6 балів

80 слів за 1 хв.

7 балів

90 слів за 1 хв.

8 балів

100 слів за 1 хв.

9 балів

100 слів за 1 хв.

 

1 бал одержують учні, які читають зі швидкістю нижче норми,  читають по складах, які зовсім не членують текст на речення, пропускають слова, заміняють звуки та склади.

2 бали одержують учні, які читають по складах зі швидкістю нижче норми, не зовсім членують текст на речення, припускаються значної кількості помилок у читанні слів ( пропуск, перестановка, заміна звуків та складів, порушують вимоги до вимови слів (дикція, орфоепічні норми).

3 бали одержують учні, які читають зі швидкістю нижче норми, не зовсім правильно членують текст на речення, інтонаційно не пов’язують між собою слова в речення, пропускають слова, склади, порушують вимоги до вимови слів.

4 бали одержують учні, які читають не досить плавно, поділяючи текст на речення, але допускають помилки в інтонуванні кінця речення, швидкість не відповідає нормам; є орфоепічні помилки, недоліки в дикції.

5 балів одержують учні, які поділяють текст на речення, але допускають помилки в інтонуванні кінця речення, швидкість не відповідає нормам; є орфоепічні помилки, недоліки в дикції, читання не досить плавне; допускають помилки в інтонуванні речень певної синтаксичної будови.

6 балів одержують учні, які читають плавно, але його швидкість не відповідає нормам; є орфоепічні помилки, недоліки в дикції.

7 балів одержують учні, які читають плавно, зі швидкістю, що відповідає нормам; належним чином інтонують речення різної синтаксичної будови, але не завжди логічно правильно поділяють речення на смислові відрізки; недостатньо вправно передають авторський задум та стильові особливості тексту; припускаються орфоепічних помилок, недоліків дикції.

8 балів одержують учні, що читають згідно норм, плавно, дотримуючись правильної інтонації, але недостатньо вправно передають авторський задум та стильові особливості тексту; не пристосовують читання до комунікативного завдання; не допускають орфоепічних помилок, недоліків дикції.

9 балів одержують учні, які читають плавно, зі швидкістю, що відповідає нормам; належним чином інтонують речення різної синтаксичної будови; логічно правильно поділяють речення на смислові відрізки, правильно передають авторський задум, стильові особливості тексту; не допускають орфоепічних помилок, недоліків дикції.


Немає коментарів:

Дописати коментар