Наші досягнення


Тема уроку: Значення шлюбу. Християнське ставлення до шлюбу. Таїнство шлюбу – вінчання. Сучасні труднощі у шлюбі (7кл.)
Мета: Удосконалити знання дітей про шлюб та таїнство шлюбу, зокрема допомогти  зрозуміти учням що таке вінчання та про заборони у шлюбі на засадах християнських моральних цінностей; про святість сімейних стосунків. Розвивати критичне мислення. Викликати у дітей бажання продовжувати шлюбні традиції українського народу. Виховувати високоморальні якості, ціннісні орієнтири, які ведуть людей шляхом пізнання істини, добра, краси.
Тип уроку: настановчо-мотиваційний 
Очікувані результати: діти розуміють, що таке шлюб та вінчання, мають своє ставлення та висловлюють думки про причини виникнення труднощів у стосунках, намагаються знайти вихід з ситуацій, що склалися та намагаються приймати самостійні  рішення
Матеріали до уроку: відеоматеріал, торбинка з предметами
І. Мотивація та цілепокладання.
1. «Чарівна торбинка». Дітям пропонується витягти будь-який предмет і сказати де він використовується у родинному колі. У торбинці: обручка, хустка, носова хустка, ікона, свічка, свідоцтво про шлюб, рушник, брелок «сердечко», картинка букету квітів.
- Як ви думаєте, про що будемо говорити на уроці? Для чого нам це знати?
- Подивіться на тему уроку. Ми разом спробуємо глибше розібратися у цих питаннях для того, щоб у кінці уроку  прийняти рішення: чи готові ви  продовжувати шлюбні традиції українців, чи хотіли б  повінчатися у майбутньому зі своєю другою половинкою?  Для цього накреслимо і заповнимо таблицю ЗХД і розберемо низку життєвих ситуацій.
ІІ. Практичне виконання завдань уроку
1. «Таблиця ЗХД»
Знаю
Хочу знати
Дізнався



- Заповніть першу колонку таблиці, напишіть все що точно знаєте про шлюб та вінчання (після записів діти зачитують і коротко обговорюють)
- Що б ви хотіли ще знати про вінчання та шлюб? Які питання вас хвилюють? Запишіть у другу колонку (після запису діти зачитують питання, але не обговорюють)
- Третю колонку ви заповнюватимете під час уроку, записуючи нові відомості. Звертайте увагу на другу колонку і відмічайте ті питання, на які знайшли відповіді.
2. «Словничок». У словнику –довіднику, автором якого є Жайворонок В. В., написано, що вінча́ння = повінча́ння — одруження за церковним обрядом; обвінча́ння, тобто накладання вінців на голови новоженців у церкві як освячення шлюбу; ритуал увібрав у себе і деякі народні звичаї (зв’язування рук, обмін обручками); обряд з’явився значно пізніше від стародавнього весільного обряду; народ традиційно вірить, що без весільного ритуалу саме вінчання не дає права молодим на співжиття; з вінчанням пов’язано багато різних повір’їв; вважають, хто з молодих перший переступить церковний поріг або першим стане на килимок чи на рушник перед аналоєм, той буде головою в домашньому житті; під час вінчання священик зв’язує руки молодим хусткою, яку клала на аналой старша дружка; зв’язування рук — символ шлюбної любові та нерозривності шлюбу; розв’язуючи руки, священик проказує: «Те, що Бог злучив, нехай чоловік не розлучає!»; в Україні батько-мати на вінчання не ходять, благословляють молодих дома і передають їм той образ, яким поблагословили; чекають повернення молодих з-під вінця, щоб обсипати їх житом чи взагалі пашнею на порозі дому.
3. «Учасник подій». – Чи доводилось вам бачити як проводиться вінчання? Що ви відчували під час проведення цього таїнства? Навіщо люди створюють родини?  Чи важлива ця традиція  для сучасної української родини? Чому?
- Яка Божа заповідь стосується вінчання та шлюбу («Не чини перелюбу»)? Що це означає?
4. «Емоційна хвилинка». Згадайте правила виразного читання і спробуйте прочитати цей математичний вірш весело. Особливу увагу звертайте на розділові знаки і інтонацію. (наступний раз- сумно)
2      15     42,
42    15?
37    08    5 –
20    20    20!
- Чи хотіли б ви у майбутньому повінчатися зі своєю другою половинкою та продовжити трациції нашого народу?  Якою вона повинна бути? Це ми з’ясуємо у роботі в группах.
4. «Дві половинки»  – Об’єднайтеся у групи: дівчата та хлопці. Завдання хлопцям: обговоріть і назвіть 10 якостей дівчини, з якою ви готові були б провести все життя, з якою ви були б щасливими; дівчата – обговорять і назвуть 10 якостей хлопця-нареченого.
- Хлопці, чи згодні ви з дівчатами? Що треба робити для того, щоб відповідати образу нареченого у дівчат?
- Чи легко бути такою, якою хочуть бачити хлопці дівчину-наречену? Що для цього треба робити?
-  Пропоную группам скласти три головних правила-рекомендації (гр. дівчат) і три заборони(гр.хлопців), які б у майбутньому забазпечили щасливий родинний затишок і озвучити їх. Після озвучування, при згоді - пропоную затвердити це аплодисментами, а якщо не згодні, то разом зробити корекцію.
5. – Якщо ви  готові до змін задля щасливої родини, то обовязково повинні знати і про таїнства подружжя, пропоную переглянути відео.
- Що означає вислів: «Що Бог з’єднав, людина хай не розлучає?»
- Що є головним у стосунках подружньої пари?
- Пропоную повернутися до записів у таблиці. Допишіть третю колонку і зачитайте. Перегляньте другу колонку і оголосіть ті питання, які залишились без відповідей (це може бути індивідуальне домашнє завдання)
ІІІ. Рефлексія
- Пропоную скласти сенкан на тему «Вінчання»
- Чи плануєте ви у майбутньому вінчатися? Що для цього готові зробити?
- Бажаю вам щасливого, успішного майбутнього. Адже запорука міцної держави – це щаслива родина, орієнтиром якої є  високоморальні якості, які вестимуть шляхом пізнання істини, добра, краси.

https://drive.google.com/file/d/1sd0n0QxtG2yIFlAjO60auWLEOM1SY5xO/vie https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/QgrcJHrtqfGvjBWzjHPphpSRldpcPgfpJLL?projector=1&messagePartId=0.1
https://drive.google.com/drive/my-drive

https://drive.google.com/drive/my-drive

Немає коментарів:

Дописати коментар