Тема
уроку: Значення
шлюбу. Християнське ставлення до шлюбу. Таїнство шлюбу – вінчання. Сучасні труднощі
у шлюбі (7кл.)
Мета:
Удосконалити знання дітей про шлюб та таїнство шлюбу, зокрема допомогти зрозуміти учням що таке вінчання та про
заборони у шлюбі на засадах християнських моральних цінностей; про святість
сімейних стосунків. Розвивати критичне мислення. Викликати у дітей бажання продовжувати
шлюбні традиції українського народу. Виховувати високоморальні якості, ціннісні
орієнтири, які ведуть людей шляхом пізнання істини, добра, краси.
Тип
уроку: настановчо-мотиваційний
Очікувані
результати: діти розуміють, що таке шлюб та
вінчання, мають своє ставлення та висловлюють думки про причини виникнення
труднощів у стосунках, намагаються знайти вихід з ситуацій, що склалися та намагаються
приймати самостійні рішення
Матеріали
до уроку: відеоматеріал, торбинка з предметами
І. Мотивація та цілепокладання.
1. «Чарівна торбинка». Дітям пропонується витягти
будь-який предмет і сказати де він використовується у родинному колі. У
торбинці: обручка, хустка, носова хустка, ікона, свічка, свідоцтво про шлюб,
рушник, брелок «сердечко», картинка букету квітів.
- Як ви думаєте, про що будемо говорити на уроці?
Для чого нам це знати?
- Подивіться на тему уроку. Ми разом спробуємо
глибше розібратися у цих питаннях для того, щоб у кінці уроку прийняти рішення: чи готові ви продовжувати шлюбні традиції українців, чи хотіли
б повінчатися у майбутньому зі своєю
другою половинкою? Для цього накреслимо і заповнимо таблицю ЗХД і розберемо
низку життєвих ситуацій.
ІІ. Практичне
виконання завдань уроку
1. «Таблиця ЗХД»
Знаю
|
Хочу знати
|
Дізнався
|
- Заповніть першу колонку таблиці, напишіть все що
точно знаєте про шлюб та вінчання (після записів діти зачитують і коротко
обговорюють)
- Що б ви хотіли ще
знати про вінчання та шлюб? Які питання вас хвилюють? Запишіть у другу колонку
(після запису діти зачитують питання, але не обговорюють)
- Третю колонку ви
заповнюватимете під час уроку, записуючи нові відомості. Звертайте увагу на
другу колонку і відмічайте ті питання, на які знайшли відповіді.
2. «Словничок». У
словнику –довіднику, автором якого є Жайворонок В. В., написано, що вінча́ння =
повінча́ння — одруження за церковним обрядом; обвінча́ння, тобто накладання
вінців на голови новоженців у церкві як освячення шлюбу; ритуал увібрав у себе
і деякі народні звичаї (зв’язування рук, обмін обручками); обряд з’явився
значно пізніше від стародавнього весільного обряду; народ традиційно вірить, що
без весільного ритуалу саме вінчання не дає права молодим на співжиття; з
вінчанням пов’язано багато різних повір’їв; вважають, хто з молодих перший
переступить церковний поріг або першим стане на килимок чи на рушник перед
аналоєм, той буде головою в домашньому житті; під час вінчання священик зв’язує
руки молодим хусткою, яку клала на аналой старша дружка; зв’язування рук —
символ шлюбної любові та нерозривності шлюбу; розв’язуючи руки, священик
проказує: «Те, що Бог злучив, нехай чоловік не розлучає!»; в Україні
батько-мати на вінчання не ходять, благословляють молодих дома і передають їм
той образ, яким поблагословили; чекають повернення молодих з-під вінця, щоб
обсипати їх житом чи взагалі пашнею на порозі дому.
3. «Учасник подій».
– Чи доводилось вам бачити як проводиться вінчання? Що ви відчували під час
проведення цього таїнства? Навіщо люди створюють родини? Чи важлива ця традиція для сучасної української родини? Чому?
- Яка Божа заповідь
стосується вінчання та шлюбу («Не чини перелюбу»)? Що це означає?
4. «Емоційна
хвилинка». Згадайте правила виразного читання і спробуйте прочитати цей
математичний вірш весело. Особливу увагу звертайте на розділові знаки і
інтонацію. (наступний раз- сумно)
2 15
42,
42 15?
37 08
5 –
20 20
20!
- Чи хотіли б ви у
майбутньому повінчатися зі своєю другою половинкою та продовжити трациції
нашого народу? Якою вона повинна бути?
Це ми з’ясуємо у роботі в группах.
4. «Дві
половинки» – Об’єднайтеся у групи: дівчата
та хлопці. Завдання хлопцям: обговоріть і назвіть 10 якостей дівчини, з якою ви
готові були б провести все життя, з якою ви були б щасливими; дівчата –
обговорять і назвуть 10 якостей хлопця-нареченого.
- Хлопці, чи згодні
ви з дівчатами? Що треба робити для того, щоб відповідати образу нареченого у
дівчат?
- Чи легко бути
такою, якою хочуть бачити хлопці дівчину-наречену? Що для цього треба робити?
- Пропоную группам скласти три головних
правила-рекомендації (гр. дівчат) і три заборони(гр.хлопців), які б у
майбутньому забазпечили щасливий родинний затишок і озвучити їх. Після
озвучування, при згоді - пропоную затвердити це аплодисментами, а якщо не
згодні, то разом зробити корекцію.
5. – Якщо ви готові до змін задля щасливої родини, то
обовязково повинні знати і про таїнства подружжя, пропоную переглянути відео.
- Що означає
вислів: «Що Бог з’єднав, людина хай не розлучає?»
- Що є головним у
стосунках подружньої пари?
- Пропоную
повернутися до записів у таблиці. Допишіть третю колонку і зачитайте.
Перегляньте другу колонку і оголосіть ті питання, які залишились без відповідей
(це може бути індивідуальне домашнє завдання)
ІІІ. Рефлексія
- Пропоную скласти
сенкан на тему «Вінчання»
- Чи плануєте ви у
майбутньому вінчатися? Що для цього готові зробити?
- Бажаю вам
щасливого, успішного майбутнього. Адже запорука міцної держави – це щаслива
родина, орієнтиром якої є високоморальні якості, які вестимуть шляхом
пізнання істини, добра, краси.
https://drive.google.com/file/d/1sd0n0QxtG2yIFlAjO60auWLEOM1SY5xO/vie https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/QgrcJHrtqfGvjBWzjHPphpSRldpcPgfpJLL?projector=1&messagePartId=0.1
https://drive.google.com/drive/my-drive
https://drive.google.com/drive/my-drive
Немає коментарів:
Дописати коментар